W siedzibie Opolskiego Związku Piłki Nożnej podpisania została nowa umowa o współpracy partnerskiej z firmą Sotima. W roli gospodarza wystąpili prezes Tomasz Garbowski i wiceprezes Waldemar Antkowiak. Naszego nowego partnera reprezentował jeden z dwóch właścicieli Sotimy – Bogdan Tuczapski.

Firma tego ostatniego od ponad 20 lat działa na rynku szeroko rozumianego sportu. – W swojej ofercie posiadamy produkty do odnowy biologicznej, masażu i rehabilitacji firmy Sixtus – wyjaśniał Tuczapski. – Kolejny segment to suplementy diety dla sportowców firm Xenofit i Ethic Sport. W naszej ofercie są jeszcze artykuły fizjoterapeutyczne i rehabilitacyjne Ultimate Performance. Jesteśmy generalnym przedstawicielem tych firm na Polskę. Kluby, które są zrzeszone w Opolskim Związku Piłki Nożnej, które będą dokonywać u nas zakupów, mogą liczyć na rabat w wysokości 20%.

Zadowolony z dotychczasowej współpracy z Sotimą jest sternik związku, czego wyrazem jest podpisana właśnie umowa. – To nasza kolejna umowa, a wcześniejsza była zawarta na okres pół roku – tłumaczył Garbowski. – Ponieważ jesteśmy zadowoleni z Sotimy, aktualna umowa obowiązywać będzie przez dwa lata, do końca 2019 roku. W ten sposób promujemy naszego opolskiego partnera, który oprócz tego, że umożliwia nam zakup profesjonalnego sprzętu i odżywek, to jeszcze wspomaga nasz związek. Już od jakiegoś czasu zakupujemy odżywki dla kadr młodzieżowych, dla ośrodków szkoleniowych działających pod naszą egidą. Gdy organizujemy mecze jak np. finał wojewódzkiego Pucharu Polski, to również zaopatrujemy się w wyroby Sotimy. Ze swojego doświadczenia w charakterze arbitra piłkarskiego wiem, jak ważny jest zakup wszystkich zamrażaczy, taśm, odżywek u bezpośredniego dostawcy. To są zawsze duże oszczędności, w stosunku do zakupów w sklepie. W przyszłości będziemy chcieli pokazywać produkty Sotimy na naszej stronie internetowej i umożliwić klubom ich zakup on–line. Już teraz kluby piłkarskie kupując bezpośrednio w OZPN-ie mogą liczyć na wyższy rabat, niż otrzymają kupując bezpośrednio w Sotimie.

Radości z podpisania umowy nie ukrywał też Tuczapski. – Obie strony są zadowolone i obie wiele sobie po tej współpracy obiecują – utrzymywał Tuczapski. – Istniejemy od 1992 roku i jesteśmy solidną firmą, z wieloletnim doświadczeniem. Naszymi klientami są Polski Związek Piłki Nożnej, Legia Warszawa, Lech Poznań, Śląsk Wrocław, żeby wymienić te najbardziej znane kluby. Współpracujemy ponadto z Polskim Związkiem Kolarskim, Polskim Związkiem Narciarskim i wieloma innymi krajowymi federacjami. Jesteśmy cenioną marką w piłce nożnej, a kolarstwie to naprawdę czujemy się mocni. Kiedyś na jakimś meczu opolskiej Odry spotkałem prezesa Garbowskiego i zaprosiłem go do siedziby swojej firmy. Przyjechał, wypiliśmy kawę, pogadaliśmy, a później już „poszło”, czego efektem jest obecna umowa. OZPN zrzesza wiele klubów, więc liczę na zwiększenie sprzedaży swoich produktów. Wszystkie potrzebne o nich informacje są na naszej stronie internetowej. Pragnę wspomnieć, iż ciągle poszerzamy naszą ofertę i wprowadzamy nowe produkty do sprzedaży. Mam świadomość, że w klubach nie ma za wiele czasu, aby śledzić wszystkie nowinki dotyczące produktów, które oferujemy. Bierzemy to na swoje barki, jesteśmy na bieżąco z nowymi towarami, analizujemy ich skład, przeznaczenie, a następnie w przystępnej formie przekazujemy tą wiedzę naszym klientom. Poza rynkiem związanym ściśle ze sportem znaczną część naszych klientów stanowią szpitale, przychodnie, kliniki, ośrodki Spa. Z ciekawostek mogę powiedzieć, że obecnie 100 % udziałów w firmie Sixtus należy do Philippa Lahma, byłego wielokrotnego reprezentanta Niemiec, który z tą reprezentacją zdobył tytuł Mistrza Świata.

Aby ułatwić klubom podjęcie co do przydatności najbardziej podstawowych produktów, władze OZPN-u opracują listę tych najbardziej pożądanych. Powstanie tzw. „Torba pierwszej pomocy”, która powinna znaleźć się na wyposażeniu każdego klubu piłkarskiego w naszym regionie.