Niemal równoległe toczyły się dwa kursy Junior Coach organizowane przez Opolski Związek Piłki Nożnej. Jeden odbył się w Prószkowie, drugi w Opolu. Łącznie egzamin zaliczyło 38 młodych adeptów sztuki trenerskiej.

Junior Coach to projekt edukacyjny skierowany do uczniów i młodych piłkarzy, którzy planują w przyszłości zostać trenerami asystentami lub pierwszymi szkoleniowcami piłki nożnej. To tak naprawdę pierwszy krok ku karierze trenerskiej.

Kurs w Opolu odbywał się we współpracy z Akademią Odry Opole. Ten w Prószkowie – z tamtejszą Pomologią.

– Mam wrażenie, że dla niektórych kursantów jest to początek nowej drogi związanej z rozwijaniem swojej świadomości edukacyjnej i szkoleniowej w piłce nożnej. Mamy ogromną satysfakcję, że obudziliśmy w tych młodych zawodnikach trenerski entuzjazm i przekazaliśmy im dużą dawkę inspiracji oraz motywacji by zrobić pierwszy krok w drodze do zdobycia nowych kompetencji i umiejętności. Kurs ten. oprócz szansy sprawdzenia się w roli trenera, efektywnie budował świadomość młodych sportowców odnośnie umiejętnego planowanie kariery sportowej w sposób dwutorowy – cieszy się Tomasz Bardjan, który wraz z Markiem Durajem koordynował projekt w Prószkowie.

Kurs trwający łącznie 42 godziny, podzielony jest na teorię i praktykę. Dodatkowo, każdy z jego uczestników przechodzi kurs pierwszej pomocy oraz bierze udział w warsztatach planowania kariery zawodowej.

– To bardzo aktywne zajęcia, zmuszające uczestników do refleksji, a nasi kursanci podczas zajęć wykazywali się dużym zaangażowaniem, zainteresowaniem i otwartością. Jestem przekonany, że spora część uczestników z tej grupy w przyszłości będzie chciała się dalej edukować i pójść w tym kierunku, by stać się dobrymi trenerami – wspomina Wojciech Morka, który zajmował się opolskim kursem, wspólnie z Piotrem Grzybem.

Dzięki otwartości kadry trenerskiej opolskich klubów uczestnicy kursu mogli poczuć się jak prawdziwi trenerzy prowadząc samodzielnie zajęcia ze skrzatami oraz żakami, a także obserwować zajęcia prowadzone przez Trenerów Edukatorów w tychże grupach.

– Zajęcia podczas kursu miały wymiar praktyczny czyli pracy w grupach, tak aby zaktywizować i zaangażować uczestników do twórczej aktywności i współpracy z innymi uczestnikami. Forma warsztatowa którą preferowaliśmy podczas zajęć, gwarantowały możliwość rozwoju i edukacji uczestników, zachęcały ich do samodzielnego i aktywnego szukania rozwiązań różnych zadań i sytuacji problemowych. Każdy uczestników był zachęcany do dzielenia się swoimi opiniami oraz do wyrażania swoich poglądów i sugestii – podsumowuje zajęcia Bardjan.

Projekt był współfinansowany przez Samorząd Województwa Opolskiego.